måndag 30 november 2009

Solguden och oskulden

Jag drömde om Gackt inatt. En mjuk Gackt i en annan verklighet. Jag satt hemma och väntade på att han skulle komma hem från jobbet.

Linda var vid min sida, och hon pratade om det nya jobbet hon hade fått. Hon gick runt och slängde med sitt lockiga hår, och pratade om alla männen i hennes liv. Jag log bara tyst och berättade om mitt förhållande med Gackt. Och att jag ville gå och köpa godis-- godis, Linda, kan vi inte gå och köpa godis? Jag vill ha salta S, för det är så svårt att få tag i i drömmar och utomlands.

Linda ville gå ut och dansa och dricka alkohol. Vi åkte till den här filuren (som jag för övrigt aldrig ens pratat med, förutom den enda kommentaren jag skrivit på hennes blogg), och vi drack vin och glögg. Vi gick runt i den fiktiva staden som jag aldrig besökt förut, och försökte hitta rätt.
Till slut ville jag bara gå hem och vänta på Gackt. Så Linda följde med.

"Hur vet du ens att han kommer hem igen? Han har varit borta i flera dagar nu", säger en uttråkad Linda vid min sida. Men jag bara ler till svar. Det regnar ute, men när solen börjar skina så går jag ut och håller ut armarna. Och där kommer han, som någon slags solgud som nedstiger från himmelen, och omfamnar mig.
"Jag är hemma", viskar han med läpparna mot mitt hår.
Jag ställer mig på tå, och pussar honom på halsen. Mina armar slingrar sig runtom hans midja, och de vill bara inte släppa. Han bär in mig till den patetiska brits till säng som jag sovit på de senaste nätterna. Han lägger sig längst in, och jag kurar ihop mig till en liten boll tätt intill hans varma kropp. Han smeker mitt hår, mina kinder och min hals, och jag petar kärleksfullt på hans bröstkorg där hans hjärta finns, någonstans långt där inne. Plötsligt öppnar sig hans hjärta, och ut strömmar solsken, blomster och trygghet. Jag blir alldeles varm inuti, och tänker att om han lämnar mig igen, så kommer jag att bli galen. Eller att om jag inte får ha sex med honom nunu, så kommer jag att börja grina som en barnunge. Men han bara småskrattar och klappar mig på huvudet som om jag var ett litet barn.
"Men jag får aldrig ha sex i mina drömmar", säger jag och tittar plutande upp på honom. "Jag har bara fått träffa dig några få gånger i mina drömmar, och jag vill verkligen..."
Men han bara ler och skakar på huvudet.
Sedan blir hans hjärtsolsken alldeles för starkt, och jag inser i min tillfälliga blindhet att han håller på att försvinna. Jag trevar ångestladdat efter honom med händerna, men det enda jag finner i min famn är en kudde. Jag har vaknat.


I vaket tillstånd saknar jag ju honom, såklart. Som vanligt är det inte så svårt att förstå vad mina drömmar säger om mig själv och mina egna uppfattningar om saker. Och snälla, bortse från teh cheesyness som mina kärleksdrömmar är fulla av. Tydligen har jag också ännu en oskuld att bli av med-- drömoskulden.
Kom igen nu, Gackt. Kom tillbaka, kom tillbaka, kom tillbaka!

Inga kommentarer: